به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز بسیج سازندگی استان اصفهان

کارآفرین بسیجی که جهاد اقتصادی میکند

بانوی کارآفرینی که از چند سال پیشتر در مسیر کارآفرینی برای زنان شهر طالخونچه گام برداشته و در حال حاضر جز مدافعان سلامت در زمینه تولید ماسک است.

نجمه عابدیان کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی و امور بانوان شهرداری طالخونچه با اشاره به فعالیت های کارآفرینی و اشتغال زایی عنوان کرد:نزدیک به یک سال است که در حیطه اقتصاد مقاومتی مشغول فعالیت هستم،فعالیت های ما در آغاز به صورت توانمند سازی بانوان بود که در این راستا دوره هایی با همکاری جهاد کشاورزی در زمینه مشاغل خانگی،صنایع تبدیلی و پرورش قارچ داشتیم،همچنین برخی دوره ها نیز باهمکاری اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه های کارآفرینی،نحوه بازاریابی و فروش برگزار شده که پس از اتمام این دوره ها جشنواره هایی نظیر کدبانوی نمونه،صنایع دستی،فرش دستبافت وجشنواره نان برگزار کردیم در این جشنواره ها بانوانی که استعداد و توانمندی بالایی داشتند شناسایی شدند که پس از آن برایشان بازاریابی انجام دادیم و توانستند فعالیت اشتغال زایی موثری داشته باشند.
عابدیان به جشنواره زعفران در طالخونچه اشاره کرد و گفت:باهمکاری جهاد کشاورزی برگزاری دوره های پرورش زعفران انجام شد که پس از پایان دوره برخی خانم ها در گلدان و باغچه اقدام به کاشت زعفران کردند و امروزه در صحراهای اطراف طالخونچه نیز کشت زعفران انجام میشود واین شهر قطب زعفران مبارکه با مساحت زمین زیر کشت ۳۸هکتار شده است.
همچنین المان زعفران در ورودی شهر طالخونچه نصب گردیده که موجب استقبال بسیاری از مردم جهت کشت زعفران شده است؛ بسیاری از صحراهای شهر طالخونچه به دلیل کم آبی استفاده نمیشد اما باسیاست تشویق و ترغیب مردم این فعالیت ها انجام گردیده است.
وی افزود: دوره آموزش نقاشی روی سفال نیز برگزار کردیم و پس از پایان دوره ۲۰نفر از هنرجوها شروع به فعالیت کردند و یک سال است که روی سفال و سرامیک نقاشی میکنند.
عابدیان اظهار کرد:همچنین با شیوع ویروس کرونا انگیزه ای در من ایجاد شد که جز حامیان سلامت باشم و از همین جهت اقدام به تولید سرپوش بیمارستانی کردم.
لذا زمانی که کارگاه ها تعطیل و قرنطینه اعمال شده بود باهمسرم به صورت روزانه بار در خانه های افراد میبردیم و از توانایی خیاط های مستعد و مجرب استفاده کردیم لازم به ذکر است در آن مقطع زمانی حساس نزدیک به ۱۰۰ خانواده مشغول به تولید سرپوش بیمارستانی شدند.
پس از این در کارگاه اقدام به بسته بندی ماسک کردیم و در حال حاظر نزدیک به ۲۰۰نفر در شهرهای مختلف مبارکه، طالخونچه، مجلسی و زیباشهر تولید و بسته بندی ماسک انجام می دهند.
نجمه عابدیان در پایان افزود:از اینکه که توانسته ام روحیه کارآفرینی و بسیجی بودنم را به سایرین انتقال دهم بسیار خوشحالم و افتخارم این است که بسیجی هستم و برکات این تفکر و مسیر همیشه در زندگی ام نمایان بوده و در عمل اثبات کردم که خواستن توانستن است،در حال حاظر بهترین جهاد،را جهاد اقتصادی میدانم.

به نقل از: پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.